Saturday, January 29, 2011

HATI YANG TAK SEMPURNA


Salam readers;
Dah agak lama aku tak menaip kat blog.. Dah macam2 serangga bersarang kat sini.. taun ni ak agak sibuk ngn keje2 yg melambak.. aduh...bosan nyer...pnat pon ade gak......erm,,,nk wt mcm ner....sementara nk 2gu result STPM kua,,,ak msti isi mce lapang ak ngn keje yg berfaedah gak...lau x nnt,,,mak ak bsing jer,,,,NASIB....NASIB.....

                             ****************************************
 
 
to my best fren in da worlddd....congratulation yer....coz da ade teman sehidup n semati yg ley jager ko,,,,erm,,,,best nyer....ak doakn semoga u all bahagia wat selame2 nyer yer......  Aku doakan yg terbaik utk ko....Nampaknya, dah tak boleh lah cuci mata tengok boy2 cute ngan dia.. Huk3..nk wat mcm ne kn...jodoh dye da smpai..hahahaahahahhah
 
 
Bila tengok kawan2 sume dah bahagia dengan teman masing2, kadang2 timbul jugak cemburu di hati.. Walaupun aku sentiasa ada kawan2 tuk HANG OUT and BUANG MASA , tapi, kadang2 aku tetap terasa kosong di ruang hati aku.. Walaupun ada yang sudi tuk mengisi kekosongan tu, tapi, hati aku sendiri menolak.. Kenapa?? Sebab aku tak mahu hipokrit dengan hati aku.. Buat apa nak kapel kalau sekadar nak mengisi kekosongan.. Aku tak mahu sekadar di sayangi dan di cintai.. Tapi, aku juga mahu menyayangi dan mencintai..

Mungkin orang tak percaya yang aku ni SINGLE, tapi, tu lah kebenarannya.. Aku nak kan seseorang yang mampu membuatkan aku mencintainya.. Bukan aku tak nak kapel, tapi, KENANGAN LALU cukup membuatkan aku takut tuk menyintai lagi.. Aku takut terluka lagi.. Aku cemburu lihat orang bahagia.. Aku pun mahu bahagia.. Tapi, aku tahu, aku takkan temui kebahagiaan dengan paksaan.. Aku tak nak paksa hati aku tuk menerima seseorang..

Aku bukan tak gembira dengan keadaan aku sekarang, Cuma, aku dah lama tak rasa PERASAAN TU.. Perasaan HAPPY bila dia mesej walaupun hanya satu.. BAHAGIA bila dapat dengar suara dia walau hanya tuk sesaat.. RISAU bila dia tak hubungi.. MARAH bila dia ejek.. SEDIH bila dia muram.. Aku teringin ada perasaan2 tu lagi..

Walau aku cakap aku dah tak mahu bercinta, tapi, jauh di lubuk hatiku, aku masih mahu menyintai dan di cintai.. Kawan2 mungkin kata aku dah lain, tapi, percayalah, aku masih di sini.. Aku tak ubah macam dulu.. Masih begini.. Walau aku sentiasa gelak dan ketawa tapi, aku terasa kosong.. Aku tahu, PERASAAN tu akan datang lagi.. Cuma, aku tak tahu bila.. Aku masih menunggu MR. RIGHT aku.. Aku tak mahu mengulangi kesilapan yang lalu lagi.. Aku tak mahu melukai hati orang di sekeliling ku lagi.. Aku harap aku dapat merasai PERASAAN tu lagi.. Walaupun kadang kala ianya  pahit, tapi, ianya akan manis akhir nya.. 

Benar, ALLAH menemukan kita dengan orang yang salah sebelum di temukan dengan orang yang betul.. Kenapa?? Agar kita dapat belajar dari kesilapan.. Tu lah liku2 kehidupan yang setiap orang akan lalui.. Aku juga begitu.. Dan, aku amat faham bagaimana pahitnya perasaan tu.. Aku tau bagaimana sakitnya perasaan itu.. Lebih sakit dari luka luaran.. Dan, tak mungkin aku akan lupakan perasaan itu.. aku yakin akan ada orang yang mampu merawat luka ini.. Aku tau tu!!!


** Awak, saya tau awak sentiasa follow entri2 saya.. Saya tau awak masih sayang saya.. Saya minta maaf.. Hati saya masih tak terbuka buat sesiapa lagi.. Saya tau awak mungkin akan kecewa, tapi, awak tak perlu lah menunggu saya lagi.. Andai ada seseorang yang lebih sesuai dan dapat bahagiakan awak, terimalah dia.. Saya sayang awak, tapi hanya sebagai kawan.. Perasaan yang pernah saya ada buat awak suatu masa dulu dah tak wujud wak.. Memang saya minta awak bagi saya masa tuk saya wujudkan balik perasaan tu.. Tapi, saya dah tak dapat wujudkan lagi perasaan tu.. Saya minta maaf sangat2.. Saya harap kita tetap kawan.. Semoga awak bahagia dengan pilihan hati awak.. **





No comments:

Post a Comment